הכל על המעצבים הראשיים של החלון

וילונות, סקירה כללית

וילונות הם חלק בלתי נפרד מעקרונות העיצוב. הוילונות מצויים בסביבתינו, אך לעיתים אין אנו שמים לב אליהם. הם משרים אווירה נעימה ובטוחה, והם חלק בלתי נפרד מהחלל בו אנו מצויים. וילונות ניתן למצוא בבית, בחנויות, בבתי חולים, במשרדים ואף בבתי אבות. עולם הוילונות נחלק לשני סוגים עיקריים:

  • וילונות הסטה: וילונות הסטה הם וילונות הניתנים להזזה מצד לצד, בהתאם לכיוון אליו אנו רוצים להסיט. וילונות הסטה מגיעים בשלל צורות ואפשרויות, הנובעים משלל אופציות התפירה השונות. בין וילונות ההסטה נוכל למצוא: וילונות גלים, וילונות סרט, וילונות על מוט, רינגים ועוד. סוגי התפירה השונים משתנים בהתאם למכפלות בבד, וצורות הכיווץ השונים.
  • וילון רומאי: וילונות רומאיים הם סוג הוילונות הקלאסי, אשר נאספים כלפי מעלה בעזרת כפלי בד רוחביים. וילונות רומאיים על סוגם השונים מעניקים לחלל מראה קלאסי ועדין.

על החשיבות של וילונות בעיצוב הבית

וילונות יכולים להוסיף מאוד לאופי הבית ולצורת העיצוב שלו. חשוב מאוד לדעת להתאים את סוג הוילונות והצבע בהתאם לאופי הבית, ולמראה אותו אנו רוצים להעניק לחלל.

  • בבתים בהם האווירה השולטת היא עתיקה וישנה, הרהיטים עשויים מעץ, והחלל אינו רחב, ניתן להתאים וילונות בגוונים בהירים כמו לבן, אפור בהיר, תכלת, ורוד או סגלגל, תלוי כמובן בצבעים השולטים בבית, ובחדר בו ממקמים את הוילון.

  • בבתים בהם האווירה נקיה ובהירה יותר, והרהיטים חדשניים ובהירים, רצוי להתאים וילונות על בסיס גוון כהה יותר, על מנת לשבור את הצבע. לבית כזה יתאימו וילונות בגוונים כחולים, אפורים כהים או ירוקים.

כיצד להתאים את מראה הוילונות לאופי חדר השינה?

חדר השינה הוא החדר אליו אנו ניגשים בסוף היום למנוחה. האווירה שצריכה להתקבל בחדר השינה היא אווירה נינוחה, רגועה ונעימה. על חדר השינה להשרות שלווה ושקט, ויש להתאים את העיצוב ואת הוילונות כך שיקנו לחדר את האווירה המתאימה. לחדר השינה מתאימים וילונות שיפון או סטן, בעלי צבעים בהירים כגון: שמנת, ורוד בהיר, או סגלגל.

חשוב לבחור מוט תליה התואם את הסגנון הכללי של החדר, אינו מגושם ואינו גורע. באם הרהיטים בחדר השינה הם מעץ, מומלץ לבחור במוט עץ, ובאם הרהיטים עשויים פורמייקה, או כל חומר אחר, מומלץ לבחור במוט ברזל.

כיצד להתאים וילונות לחדרי הילדים

כיצד נתאים וילונות לחדרי ילדים? חדר הילדים צריך להשרות אווירה שמחה וקופצנית אך גם נעימה ובטוחה. חדרי הילדים לרוב יהיה חדר צבעוני ושמח, ועל כן יתאימו לו וילונות בגוונים עליזים כמו צהוב, כתום, אדום או כחול.

גם כאן מומלץ לבחור את מוט הוילון בהתאם לאווירה ולריהוט בחדר. לריהוט מעץ מתאים יותר מוט מעץ, ולריהוט פורמייקה יתאים מוט ברזל. התאימו את העיצוב והגימור של המוט כך שיתאים לאווירה השוררת בחדר, והשתדלו ליצור התאמה של הוילון שתיצור זרימה מושלמת לאופי החלל.