וילונות על כל סוגיהם

וילונות על כל סוגיהם

ישנם סוגים רבים של וילונות כאשר חלקם מתאימים או מיועדים מראש לבית וחלקם מתאימים בעיקר למשרדים ומקומות ציבוריים כמו מסעדות. חלק מהוילונות מעוצבים בצורה כזו שהם מתאימים לבתים או לקליניקות שנותנות מראה רגוע וביתי. מצד אחד הוילונות משמשים לצורך פרקטי והם מסתירים חלקית או באופן מלא את האור מבחוץ ומצד שני הוילונות יוצרים אוירה באמצעות עיצוב. ישנם סוגים רבים של וילונות כמו וילון ונציאני, וילונות גלילהוילונות בד אשר התפירה שלהם היא תפירה קלאסית במכונה.

וילונות וניציאנים

וילון ונציאני הוא וילון אשר קודם כל מיועד לתת פתרון של הצללה לחדר. הוילונות הונציאנים יועדו בתחילה למשרדים ועסקים, אולם עם השנים גם הם עברו שינויים של עיצובים ואיכות חומרים והיום ניתן לשלב אותם לא רק במשרדים או במקומות ציבוריים, אלא גם בבתים בחדרי המטבח ואף בחדרי השינה. הוילון הונציאני יכול להיות מיוצר מחומרים שונים כמו אלומיניום או פלסטיק ואלו יכולים להעניק לו סוגים שונים של מראה שיכול להיות מראה חם או קר. הרעיון של הוילון הוא פתרון ההצלה שניתן בשתי דרכים. דרך אחת לפתרון ההצלה הוא איטום מלא של החלון ודרך שניה היא איטום חלקי. את הוילון ניתן להעלות או להוריד לפי הנוחות וגם כשהוילון מורד לחלוטין ניתן לשנות את זוית השלבים כדי להנות מחצי הצללה. הוילון הונציאני נוח לניקוי ופשוט מאד להתקנה ותפעול יום יומי.

וילונות גלילה

יש שמבלבלים בין הוילונות הללו לוילונות הונציאנים כיוון ששניהם נפתחים בגלילה למעלה או למטה. את הוילונות ניתן להעלות או להוריד בהתאם לגובה הרצוי והם יכולים להגיע בגדלים שונים. הוילונות עם הגלילה נפוצים מאד במסעדות או משרדים בעלי חלונות גדולים שפונים לשמש. כשהשמש מתחילה לרדת היא נכנסת בחוזקה אל החלל וילונות הגלילה נותנים מענה פרקטי ומעוצב לתפקוד תקין בחלל. ההפעלה של הוילונות יכולה להיות ידנית או הפעלה חשמלית ואז יש צורך בחיבור על ידי בעל מקצוע בתחום החשמל. מעבר לתפעול הבסיסי ולשתי הקטגוריות של ההפעלה, הוילונות יכולים להגיע בשלל צבעים ובדים. כמובן, כשמעצבים וילון גלילה חשוב לשים לב כי עליו להיראות במיטבו גם כשהוא פתוח למחצה, לכן דוגמאות יכולות להיראות עליו פחות מחמיאות, אך בחירת הצבע והחומר אשר מתאימים לחלל יכולים להעניק לכל מקום את האוירה הנדרשת.

וילונות בד

בעבר היה נהוג לשים בבתים וילון בד ואפילו במשרדים ממשלתיים או בבתי חולים היו משתמשים רק בוילונות מבדים שהיו פשוטים יחסית. היום, וילון בד נמצא בעיקר בבתים או בקליניקות כיוון שהוא נותן אוירה ביתית וכיוון שהמקומות הציבוריים נהנים מפתרונות כמו הוילונות הונציאניים או גלילה. הוילונות מהד יכולים להגיע בשלל עיצובים וצורות וכל חלק של יצירה נלקח בחשבון, החל מסוג הבד, הצבע, הדפוס שעליו או הרקמה ועל לפרזול שמחזיק את הוילון מעל החלון. בעיצוב של וילון בד מומלץ תמיד להתייעץ עם מומחה

וילונות אורגד – מלבישים את הבית עבורכם