על טפטים ועל עיצוב הקיר

על טפטים ועל עיצוב הקיר

בשנות השבעים של המאה העשרים כיכבו טפטים כמעט בכל בית. הם עיטרו כל קיר, כולל במטבחים ובמסדרונות הבית והצבעים השולטים היו גוונים של כתום וחום ובצורות גיאומטריות שונות. בשנות השמונים הם החלו להתקלף מקירות הבתים, עד שלפני כעשור זכו לעדנה מחודשת, בעיקר בגלל הטכנולוגיה המתפתחת שהביאה ליצירת טפטים מרהיבים, נוחים להתקנה ולהסרה עם מגוון סגנונות עיצוביים שמתאימים בדיוק לטעמו של הישראלי, חובב העיצוב והחידושים. על שובם של הטפטים- מייד.

עיצובים בקיר עם טפט תואם

טפט הוא סוג של נייר קיר, או מדבקה גדולה מאד. הוא מוצמד לקיר באמצעות דבק המצוי בצד אחד. טפטים ניתנים היום במגוון כה רחב של סגנונות וצורות עד כי קשה אפילו להחליט ולבחור ביניהם. ישנם טפטים בגדלים שונים שניתן להצמיד לחצי קיר או לפס מעל מזנון או פינה שברצונכם להדגיש, טפטים עם איורים וציורים המשתלבים בסגנון הסלון או החדר, טפטים לחדרי ילדים שהם מעולים במצבים בהם הילד מחליט לגלות נטיות אומנותיות ולקשקש על הקיר מאחר וקל מאד לנקות אותם. טפט עשוי מחומר עמיד וחזק במיוחד שאינו דוהה או מתבלה עם השנים ובניגוד לצבע אין גם צורך לחדש אותו מדי פעם. בחדרי ילדים ניתן למצוא טפטים עם דוגמאות וציורים עליזים של דמויות אהובות מאגדות ילדים, או בהתאם להעדפות הילד, בלונים, מכוניות, פרפרים וכדומה.

ירח ושמיים

אם אתם חובבי יצירה ועיצוב תגלו כי לעתים טפט אחד משנה כליל את מראה החלל המדובר. טפט יכול להיות פיסת אומנות בפני עצמה וללא כל צורך לתלות עליו תמונה או אביזר קישוטי אחר. גם המרקמים שלהם שונים ומפתיעים. חלקם חלקים, אחרים מחוספסים, מבריקים או אפילו זוהרים ובתלת מימד.

שגעון הטפטים

טפט הוא דרך המשלבת יצירתיות, עיצוב מתקדם, פרקטיקה ותחזוקה נוחה. לא רק שכיום ישנם טפטים מאיכות מעולה ובמגוון דגמים, קיימת גם נטייה לחזור לאותן הדוגמאות והעיצובים של שנות השבעים העליזות, ה שנקרא במחוזותינו "רטרו".

לפעמים קל יותר לבחור טפט מאשר להתחבט ולהתלבט בנוגע לצבע אותו אנו רוצים למרוח על הקיר ובתקווה שייראה כפי שדמיינו אותו ולאחר מכן ההתלבטות על הפריט העיצובי, כמו תמונה או חפץ ממוסגר אחר שברצוננו להוסיף לקיר. עם טפט הבחירה וההחלטה הן קלות יותר מאחר וניתן לבחור דוגמאות אינסופיות שיעשירו את הסלון או חדרים אחרים בבית.

דוגמה לטפט בסלון היא טפט עם מרקם מחוספס ודוגמאות של לבנים או אבן גלילית. הוא יוצר רושם כאילו הקיר כולו עשוי לבנים והמראה הוא משובב מאד. דוגמה נוספת היא שימוש בטפט ועליו דוגמאות של פרחים עדינים או ציפורים מתרחקות. ניתן להדביק אותו בפינה קטנה בבית המקבלת בבת אחת מגע של קסם ההופך פינה עלומה וסתמית ליפה ומהודרת.

כיום ניתן למצוא טפטים המתאימים גם לבתי יוקרה מהודרים ומפוארים. טפטים אלו מגיעים בגוונים זהובים ונוצצים, עשירים בצבע ובטוב טעם.