תפקידם של הוילונות

תפקידם של הוילונות

וילונות הם אלמנט בעל שני אספקטים. וילונות משמשים להצללה בבית, במשרד או בכל מקום שתבחרו, ומשמשים גם כאלמנט אסתטי כחלק מהעיצוב של אותו חלל בו מותקן הוילון המיועד להצללה. כמו מרכיבים רבים אחרים בעיצוב הפנים של חללים וילונות משמשים גם את הצד הפרקטי וגם את הצד האסתטי. וילונות משמשים גם כווסת טמפרטורה, ובמיוחד בחודשי הקיץ, כאשר הם מונעים מן האור החזק של השמש להיכנס לבית ולחמם אותו. ומכיוון שהקיץ הים תיכוני שלנו ארוך והאקלים חם, הרי שניתן למצוא וילונות בסגנונות ועיצובים שונים בבתים רבים בארץ.

בנוסף לשימוש שלהם כאלמנט להצללה וכחלק מעיצוב הבית, משמשים וילונות גם לשמירה על הפרטיות. רוב שכונות המגורים בארץ בנויות מבנייני דירות משותפים והמרחקים בין הבניינים לא גדולים. כאשר מתקינים וילונות באיזור המרפסת, הסלון וחדרי השינה ניתן לשמור על פרטיות מירבית מבלי לסגור את התריסים ולאטום את הבית הרמטית.

וילונות בשלל סגנונות ועיצובים

עולם הוילונות הוא תחום רחב וכל הזמן נכנסים עוד ועוד סגנונות ופטנטים לתחום, חלקם מאד אסתטיים, אחרים מאד פרקטיים ויש גם וילונות "משוגעים". בחנויות הוילונות ובאולמות התצוגה תוכלו למצוא שלל סגנונות, צבעים וחומרים שמהם מייצרים וילונות כיום. בין הוילונות העיקריים שעושים בהם שימוש ניתן למנות:

את הוילונות הללו תוכלו להציב בחדרים שונים בבית, במשרדים ועסקים שונים, במבני ציבור, במלונות, בתי קפה, במסעדות וכדומה. גם מבחינת ההדפסים של הדוגמאות וילונות מאד מגוונים ותוכלו למצוא דוגמאות צבעוניות וציוריות לחדרי ילדים ותינוקות, וילונות עם דוגמאות של פרחים, כוכבים, ציורים שונים, גיבורי קומיקס מוכרים וכדומה.

וילונות ייעודיים

הטכנולוגיה המודרנית הביאה עוד כמה סוגים שונים של וילונות ייעודיים שתפקידם הוא מעבר לשני אלה שהוזכרו. ניתן למצוא כיום וילונות למגזר המוסדי המיוצרים בשיטה מיוחדת על מנת שיפחיתו נזקים. כלומר, ניתן למצוא כיום וילונות מעכבי בעירה שמשמשים לעכב את התפשטות האש לאחר שפרצה והם יכולים להקטין את הנזק של האש גם בנפש וגם ברכוש. בנוסף לוילונות ייעודיים אלה, ניתן למצוא גם וילונות חשמליים הנפתחים ונסגרים על ידי מנוע חשמלי, או וילונות גלילה אנכיים שניתן לקבוע במדויק את מקום עצירת הוילון כדי לאפשר למספיק אור להיכנס ועדיין להשאיר את החדר מוצל.

רכישה והתקנה של וילונות

אם החלטתם לרכוש וילונות חשוב לעשות זאת במקום שגם מתקין אותם וגם במקום בעל נסיון בתחום ועם מגוון רחב של סגנונות ועיצובים שמהם תוכלו לבחור. בחנויות מסויימות מייצרים את הוילונות במקום עצמו ולפי מידות מדוייקות שתמסרו לאיש המקצוע המכין עבורכם את הוילון. לחנויות אלה ייתרון גם במחיר שכן הם חוסכים את פער התיווך בין היצרן למשווק ולמתקין.