טפטים לעיצוב ושדרוג של חללים

טפטים לעיצוב ושדרוג של חללים

טפטים הינם כיסויי קיר העשויים מחומרים שונים ומגוונים. טפטים שונים נבדלים זה מזה לרוב באמצעות מרכיבי תשתית שונים מהם עשוי הטפט. לרוב, טפטים עשויים משתי שכבות עיקריות:
  • שכבת תשתית העשויה מבד, מנייר או מבד שאינו ארוג.

  • שכבה עליונה, הדקורטיבית, העשויה משלל חומרים אשר מגדירים את חזותם וסוגם של הטפטים. השכבה העליונה יכול להיות מורכבת מקש, קטיפה, במבוק, בדים, נייר ועוד.

בשנים האחרונות עלתה הפופולאריות של טפטים בעיצוב הבית, ורבים מתעניינים בהם ורוכשים אותם על מנת להפוך את החלל לאטרקטיבי יותר. הטפטים של היום עמידים, מגוונים ומיוחדים, כך שהסטיגמה הרעה שהיתה עליהם כאמצעי עיצוב זול ומתקלף, חלפה כליל.

אילו סוגי טפטים קיימים בשוק?

שוק הטפטים של ימינו מציע מגוון רחב של אפשריות לצורך קישוט הקיר:

  • מדבקות קיר: אלו בדרך כלל טפטים גזורים בצורות ודמויות שונות המתאימות לעיצוב הקירות בחדרי הילדים, משרדים, דירות שכורות ועוד. טפטים אלו לרוב עשויים מוניל (בד לא ארוג) אך קיימות מדבקות קיר יוקרתיות יותר בעלות גימורים מיוחדים או עשויים קטיפה. המדבקות מגיעות בשלל צורות וצבעים, ולעיתים ניתן לרכוש סט מדבקות מתחבר, להשלמת העיצוב.

  • בורדרים: טפטים אלו עשויים רצועות ארוכות וצרות והן מודבקות לאורך קירות החדר. את הבורדר ניתן להדביק במרכז הקיר, צמוד לפנלים בתחתית הקיר, או במעלה הקיר צמוד לתקרה.

  • תמונות טפט: טפטים מסוג זה מכילים דמויות ילדים אהובות, והן נועדו על מנת לקשט את חדרי הילדים. ניתן לרכוש תמונות אלו מגדלים קטנים ועד טפטים בגודל של קיר שלם.

כיצד ניתן להתאים טפטים לעיצוב הבית?

אז אחרי שהעמקנו בחשיבות הטפטים בעיצוב הבית, המשרד או החדר, כעת נעניק מספר טיפים כיצד להתאים את הטפט לשאר הבית.

  • לא אחת אנו נתקלים בדירה בה החדרים או הסלון קטנים מאוד. על מנת להעניק תחושה גדולה יותר לחדרים אנו בדרך כלל מרהטים חדרים אלו במעט רהיטים, ומקפידים על צבעים בהירים אשר פותחים את החלל. אותו כלל קיים גם אצל הטפטים. על מנת להעניק לחדר תחושה רחבה ונעימה נדביק טפטים בצבעים בהירים, ונשתדל להדביקם מן הרצפה עד התקרה.

  • עיצוב נוספ המעניק לחדר מראה מעניין הוא להדביק טפטים רק על קיר אחד, כאשר שאר הקירות צבועים בצבע אחיד. עיצוב זה מתאים בעיקר לחדרי נוער או חדרי שינה, כאשר מעוניינים ליצור עניין בחדר מבלי להפוך את העיצוב לצעקני ומגוכך.

    הדבקת טפטים על מקומות שונים

טכנולוגיית הייצור של הטפטים כיום מאפשרת הדבקה שלהם לא רק על הקירות. רבים בוחרים להדביק טפטים גם על דלתות, ארונות, שידות, מיטות ועוד. הדבקת טפטים על רהיטים שונים נעשית מתוך צורך להפוך את הרהיט למעניין, וגם לצורך תיקון וסידור של רהיטים ישנים. שימוש בטפטים יכול להעניק מראה חדש לרהיט או לדלת, מבלי הצורך לצבוע ולתקן אותו.