תפקידי הוילונות וכיצד בוחרים וילונות

וילונות – מה תפקידם, ואיך בוחרים אותם נכונה?

וילונות אורגד, המתמחה בייצור וילונות משנת 1961, נחשבת כיום לחברה המובילה בתחום הלבשת הבית ומתן פתרונות להצללה טבעית בבית או במשרד. במאמר הבא ננסה לכוון אתכם כיצד לבחור וילונות לבית בצורה נכונה.

וילונות – על מה ולמה?

וילונות מעניקים מענה למספר צרכים. בואנו לבחור וילונות לבית עלינו לתת את הדעת למספר גורמים רלוונטיים בקבלת ההחלטה על סוג הוילונות:

הצללה

מה רמת ההצללה הנדרשת. האם מדובר בחדר שינה ללא תריסים? במקרה מסוג זה הוילונות צריכים להוות תחליף לתריס ולהעניק החשכה בחדר כדי שלא נתעורר עם האור הראשון בבוקר. להחשכת החדר קיימים וילונות האפלה אשר יכולים לופיע בסוגי וילונות שונים: גלילה, רומאי, ונציאני, דואט, וילונות הסטה ווילונות משולבים. במקרה שאין תריסים חשוב שהוילון ישמור על הריהוט מפני דהייה לכן חשוב שבד הוילון יהיה כזה שלא ייפגע גם כשיספוג אליו את קרני השמש ועל ידי כך יסנן את הקרניים וישמור על הריהוט. גם נושא הסינוור צריך להילקח בחשבון. וילון מג'יק סקרין / סאן סטריפ יכולים לתת מענה של שליטה על סינון כמות האור בהתאם לצורך. לדוגמה חלון מול מסך טלוויזיה צריך שיכסה אותו וילון שייאפשר לצפות בטלוויזיה ללא סינוור.

פרטיות

עד כמה אנחנו חשופים לשכנים. חשוב לזכור שבשעות החשכה כאשר האור דולק בבית ובחוץ חשוך ואיננו רואים החוצה עדיין יוכלו לראות את המתרחש בתוך חלל הבית אם לא יהיה מסך שחוצץ, לכן מומלץ לבחור בדי וילונות שיעניקו את הפרטיות הנדרשת. לשם כך מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו להתאים עבורכם וילונות שמעבירים אור אך לא מאפשרים הצללה לחלל הפרטי שלכם.

הסתרת פתחים שאינם נראים טוב

פעמים רבות נרצה להתיר חלון ישן, ארגז תריס בולט או מסגרת אלומיניום בצבע שאינו הולם את העיצוב בחלל. וילונות יכולים להעניק לנו מראה מעוצב, מסוגנן ומזמין ולהסתיר את שלא נרצה לראות.

טשטוש א-סימטריה

לעתים החלונות אינם ממורכזים בהתאם לריהוט בחדר ולעתים קיימים באותו חלל מספר חלונות בגדלים שונים אשר מתחילים בגבהים שונים. הרצון שלנו הוא לייצר כמה שניתן סדר מול העיניים. במקרים מסוג זה הוילונות יכולים להעניק את הפתרון כאשר נבחר באותו סוג של וילון לכל הפתחים ונדאג לייצר את הוילונות בגדלים שייצרו תחושה שהפתחים בגדלים דומים.

דקורציה

וילונות בכלל ווילונות בד בפרט מייצרים דקורציה בחלל הבית. קיימים סוגי בד רבים החל מבדים שקופים דוגמת אורגנזה או שיפון דרך בדי סאטן אטומים למחצה, בדים טבעיים ברמות אטימות שונות כגון בדי פתשן, בדי כותנה ושילוב של פוליאסטר עם כותנה. וילונות בד רכים מייצרים אווירה וללא ספק מלבישים את הבית. החוכמה היא בבחירת הבדים ה"נכונים". עלינו להתאים לכל חלל את הבדים, הגוונים וסוגי הוילונות שיתאימו להם ויאפיינו את סגנון העיצוב שנרצה להעניק לחדר.

בבואכם לבחור וילון, תיווכחו כי קיימים סוגי בדים רבים ומגוון פתרונות ההצללה רחב ומספר רב של פתרונות אשר יכולים לענות על הצרכים שלכם בוילונות לבית. קיימים בדים לוילונות שהם רכים ונשפכים הכוללים בדים שקופים וקלילים, בדים עבים וכבדים, בדים חלקים, בדים עם הדפסים, בדים סינתטיים, בדים טבעיים ובדים משולבים.

קיימים גם פתרונות הצללה שמהווים תחליף לתריס: וילון ונציאני (מעץ או מאלומיניום) אשר יכולים לאפשר לכם שליטה בכמות האור שחודר מבעד החלון, וילונות גלילה המהווים מסך ברמות הצללה שונות החל מוילון גלילה רשת שמסנן את השמש אך מאפשר לראות דרכו, דרך וילון גלילה הצללה שמעביר אור אך לא ניתן לראות דרכו ועד וילון גלילה האפלה שמחשיך לחלוטין.

וילונות הצללה נוספים הנאספים כלפי מעלה הם: וילונות דואט, וילונות פליסה, וילונות וינט, וילונות סאן סי, וילון רומאי וסאן סטריפ.

מרגישים מבולבלים? בדיוק בשל כך חשוב שבעלי המקצוע יעשו עבורכם את העבודה.

בוילונות אורגד קיים צוות מעצבות אשר תפקיד המעצבות הוא לזהות את צורכי הלקוחות, להגיע לבית הלקוחות, לאפיין את וילונות הנדרשים לכל פתח ולהתאים את הוילונות הנבחרים כולל גוון מדוייק שישתלב בצורה הטובה ביותר. וילונות אורגד מביאים את החנות לבית הלקוחות ובכך מאפשרים לכם לקבל עד הבית את הדגמים החדישים עם הקולקציות המעודכנות לפי צו האפנה האחרון.

כמה כדאי להשקיע בוילונות?

עם השנים ענף הוילונות הפך להיות תחרותי מאוד. יותר ויותר סוגי וילונות ופתרונות הצללה מתוחכמים נכנסו וכיום ניתן להתאים וילון לכל סוג של חלון.. הוילונות של שנת 2015 נותנים מענה מדויק לכל צורך העליתם על דעתכם. ככל שתקציבכם יאפשר לכם תוכלו להתחדש בוילונות חשמליים שיכולים להיות מחוברים למערכת הבית החכם ותתאפשר לכם האופציה לייצר תרחישים של פתיחת וגירת הוילונות בהתאם לשעות היממה ולימי השבוע. כמובן שקיימות קולקציות ספציפיות שמיועדות לוילונות לבית ובתוכן דוגמאות של וילונות לחדרי ילדים, לסלונים ולחדרי שינה וקולקציות שונות שמיועדות למשרד. עלויות הוילונות משתנות בהתאם לסוג הבד, סגנון התפירה, כמות הבד וכמובן סוג הוילון.

חשוב לדעת, כי התקנת וילון בבית דורשת חשיבה מוקדמת. במידה ותרצו ליצור מסתור למסילות של הוילון יש להיוועץ עם אנשי המקצוע מבעוד מועד ולקבל הנחיות מדוייקות של גובה ועומק המסתור שיכול להיות סינר גבס, תקרה צפה או כל חציצה רלוונטית. כשמזמינים וילונות חשוב מאוד להתאים אותם במדויק למידות. האם תירצו שיכסה רק את החלון, או את כל הקיר ? לכן חשוב לבצע מדידה מדויקת לוילונות שהיא תתבצע רק על ידי אנשי מקצוע.

וילונות אורגד מזמינים אתכם להיוועץ במעצבי הבית שלנו כדי להתאים לכם את הוילונות הנכונים עבורכם בהתאם לתקציבכם ולמראה הכללי.

וילונות אורגד, רחוב גרוזנברג 17 תל אביב 03-5162185