כל היתרונות של טפטים

כל היתרונות של טפטים

השימוש בכיסוי קיר או רצפה נפוץ ברחבי העולם בשל מגוון רחב של יתרונות. אפשר להשתמש בו בבתים פרטיים, חדרי שינה, משרדים ואולמות תצוגה. כיסוי קיר משדרג את מראה החלל ומונע הוצאות מיותרות על צביעה או שיפוץ. עבור הרצפה ניתן להשתמש בכיסוי ייעודי כדי להסתיר פגמים או להעלות את ערך הנכס. ההשקעה בכיסוי קיר נמוכה ומשתלמת בטווח הקצר והארוך. בנוסף, יש היצע רחב של סוגי כיסויים. ההבדלים בין כיסויי קיר או רצפה באים לידי ביטוי בשילוב מרכיבי התשתית והחומרים עצמם. טפטים עשויים משכבות תשתית של נייר, בד או בד לא ארוג. השכבה העליונה והדקורטיבית עשויה חומרים אחרים הקובעים את החזות והמרקם. ככל שהחומרים עבים ואיכותיים יותר, כך צפויה העמידות של הכיסוי להשתפר וגם המחירים נוטים לעלות. בין החומרים המיועדים עבור השכבה הדקורטיבית של הכיסוי ניתן למצוא את הנייר, הויניל, בדים, יריעות מתכת ואפילו פסיפס של חומרים מיוחדים כגון חרוזים, קש ובמבוק.

איפה ניתן להתקין כיסויי קיר או רצפה?

שימוש רב גוני בחומרים מאפשר התקנה של כיסויי קיר או רצפה בכל חדר. ניתן לשלב אותם עם טקסטורות, צבעים ואריגה או להקדיש עבורם מקום ייחודי בתוך נישות ופינות גבס. הייצור של כיסויי קיר ורצפה עולה בקנה אחד עם צרכי הלקוחות והוא מתאים לעיצוב חלל הפנים. הם מיוצרים בסגנון קלאסי, מודרני, אתני וטבעי. בחלק מהמקרים ניתן גם לייצר התאמה אופטימאלית בין כיסויי קיר או רצפה לבין וילונות. כך יוצרים מראה עיצובי אחיד ומרשים. התקנה מקצועית קובעת גם היא את העמידות של טפטים ואת היכולת שלהם לשרת את צרכי הלקוחות. קיימים כיסויי קיר או רצפה המגיעים עם דבק מובנה בצידם האחורי, לעומת כיסויים הדורשים שימוש בדבק חיצוני. התקנה מקצועית נמדדת על פי עמידות המוצר לאורך זמן ועל פי יכולת ההגנה מפני שחיקה, קילוף ובלאי. בזמן ההתקנה חשוב למנוע לכידה של בועות אוויר ולהתחיל מלמעלה לכיוון מטה. התקנה באיכות ירודה פוגמת במראה הכיסוי ועלולה לגרור הוצאות מיותרות.

תחזוקה וניקיון של טפטים

גם מבחינת תחזוקה וניקיון קיימים יתרונות רבים לכיסויים בהשוואה לחיפויי קיר או רצפה רגילים. ראשית, ניתן לנקות אותם עם סמרטוט לח ולהסיר מהם כתמים. הם אידיאליים עבור חדרי ילדים ומאפשרים שמירה על מראה אחיד גם במשרדים, אולמות תצוגה, מחסנים וכדומה. שנית, התחזוקה והניקיון לא דורשים עלויות גבוהות. אפשר לברר על חומרים עמידים המשמשים לטובת ייצור חיפויי קיר או רצפה וליהנות מהם לאורך זמן. לסיכום, חיפוי הוא חלק בלתי נפרד מבחירת סגנון עיצוב עבור הרצפה או הקיר. החיפוי מיועד לכל סוגי חלל הפנים ויש לו יתרונות רבים. את הדגש העיקרי כדאי לשים על התקנת החיפוי ובחירת חומרי הגלם.