היסטוריה של טפטים

היסטוריה של טפטים

אחרי כמה עשורים טובים בהם קירות הבתים בארץ פשוט לא הסכימו שנדביק עליהם טפטים, נראה שהתופעה חוזרת, ובגדול. בשנות השישים ואף בחלק ניכר משנות השבעים, השגעון בתחום של טפטים היה בשיאו ונראה שלא ניתן למצוא קיר אחד לרפואה בכל הדירות בארץ שלא עוטר באיזו יריעה מיושנת עם דוגמאות של פירות, ירקות, עיגולים בגדלים שונות ובמגוון צבעים או סתם בטפט שהעניק טקסטורה מעניינת לקיר. כמו בכל תחום, גם כשתחום זה הגיע לרוויה, אנשים רבים התחילו לקלף את הטפטים ופשוט לצבוע את הקירות שלהם.

טפטים – קאמבק על הקיר

למרות זאת, לאחר כמה שנים רדומות יחסית בענף הטפטים זוכים לעדנה מחודשת וכיום הם עושים קאמבק מטורף! למרות זאת, מי שמחפש דוגמאות ערכאיות לא יוכל למצוא העתק מדויק של ההדפסים מבית סבתו, אלא רק דוגמאות בסגנון רטרו שמושפעות מהרוח של דוגמאות הטפטים של שנות השישים והשבעים. תחום הרטרו הוא רק אחד מני רבים ששולטים בכיפת השוק הזה היום.

אבל לא רק השוק הפרטי נהנה מהפריחה בתחום, גם השוק המוסדי נהנה מהפריחה. בתי מלון, מסעדות, היכלי תרבות, מוזיאונים ועוד מעוטרים בטפטים רחבי יריעה כיוון שזהו שמעצבי פנים ואדריכלים רבים מבינים את הפוטנציאל שגלום בטפט. כמו כן מגוון המותגים הבינלאומיים בענף כמו BN, Eijffinger, Omexco, Marbur משווקים את מוצריהם גם בארץ במקומות רבים והסחורה המדהימה שלהם נגישה לכל דורש.

כך יכול כל אזרח מן השורה, גם אם הוא לא עוסק בעיצוב למחייתו ואף לא בתור תחביב ליהנות ממגוון עצום של דוגמאות, חומרים טקסטורות ולהפוך את חלל המגורים שלו לחלל מעניין יותר, אטרקטיבי יותר, צבעוני יותר, בהתאם לסגנון המועדף עליו.

השינוי שאתם צריכים

כיום ניתן למצוא טפטים ייעודיים לחדרי נוער עם מוטיבים שונים שאופייניים לבני הנעורים, טפטים לחדרי תינוקות, לפינות אוכל, לחדרי שינה, לסלון וכיו"ב. ישנם טפטים לצביעה אישית, כאלו שעשויים מנייר, ויניל, מצופי בד ועוד ועוד. במידה ואתם מרגישים שהבית שלכם זקוק למתיחת פנים, שאתם זקוקים לריענון מהשגרה המשמימה אל אין לכם באמת כח התחיל לשבור קירות ולהזיז עולמות, סיכוי לא רע שטפט מוצלח יכול להיות התשובה עבורכם.