מפתחים לא שגרתיים – האם לכל סיר יש מכסה

מפתחים לא שגרתיים – האם לכל סיר יש מכסה

לעתים אנו מתבקשים לתת פתרון להצללה של מפתחים לא שגרתיים: משופעים/ קשתיים/ משולשים ומפתחים שממוקמים זוויתית לרצפה או כל צורה אחרת שהיא פרי תכנון מיוחד שנעשה עכשיו או שקיבלנו אותו כ"ירושה" בשעת שיפוץ. בבואנו להתאים וילונות לפתחים כאלו עלינו לתת את הדעת לאופן פתיחת הוילון שהרי וילון על מסילה אלכסונית לעולם יטה ליפול לכיוון מטה (כוח הכבידה עובד גם על וילונות..) אך אל דאגה: לכל מפתח ישנו הוילון המתאים לו! בחרנו להציג בפניכם דוגמה לפתרון אפשרי למצב מיוחד שכזה:

פתרון למפתח עם תקרה משופעת

בחלון סקיי לייט, הממוקם בתקרה רגילה או משופעת ומטרתו העיקרית היא הארת החלל, קיים הצורך להצללה או החשכה בעת הצורך. על מנת שהוילון לא יפול מטה קיים מנגנון המקבע את בסיס הוילון לפרופיל החלון באמצעות מסילות אורך ורוחב. הוילונות המתאימים לחלונות מסוג זה הם וילונות דואט ופליסה כמופיע בתמונה, אשר צורתם כצורת אקורדיון. איסוף הוילון, בחלקו העליון של החלון, הוא מינימאלי (עד 10 ס"מ) ובכך הוא מאפשר ניצול מירבי של האור החודר מבעד החלון.
פתרון הצללה למפתח משופע – אורגד

חשוב להכיר את סוגי הוילונות השונים ובהתאם לנתונים בשטח להתאים את הפתרון הנכון לכל מפתח באופן ספציפי. כיום קיימים וילונות חשמליים המתאימים למפתחים קשתיים, פנוראמיים ומשופעים. לעתים במפתחים כאלו אפשרות הסטת הוילון היא אך ורק חשמלית בשל גובה או גודל המפתח. עקב ירידת מחירים משמעותית בתחום המנועים החשמליים, ניתן לשלב אותם כיום בפרוייקטים בכל סדר גודל תקציבי. נשמח לספק ייעוץ מקדים לגבי אפשרויות ההצללה האפשריות למפתח המיוחד שתכננתם ולנסות להתאים את המכסה לסיר…