טפטים – כמה טוב לראות אותך שוב

טפטים – כמה טוב לראות אותך שוב

אחד האלמנטים העיצוביים שהצליח לברוא את עצמו מחדש ולדלג על פער של עשרות שנים מבחינה עיצובית וסגנונית הוא הטפט. טפטים כבר נתפסו כגישה מיושנת לעיצוב עד שבשנים האחרונות התחוללו מספר שינויי טרנדים בלא מעט תחומי עיצוב לרבות עיצוב פנים של חללים פרטיים, מסחריים ומוסדיים כאחד וכל התחום של טפטים לקיר עבר מתיחת פנים וכיום ניתן למצוא טפטים במבחר אינסופי כמעט של דגמים, מרקמים, חומרי גלם, צורות וכיו"ב.

היופי בהם הוא שמי שמעוניין לחדש ולרענן את העיצוב בחלל המגורים שלו, במשרד שלו או בכל מבנה אחר אך מעוניין להימנע מהשקעה כספית לא מבוטלת, יכול לעשות זאת בהצלחה רבה בעזרת טפטים. חדר עם עיצוב לקוני, מיושן או חדר נטול עיצוב לחלוטין, יכול להתעורר לחיים בקלות יחסית ובניגוד לדגמי העבר שהיו משתלטים על כל חלל החדר, היום ישנם דגמים מאופקים ומעודנים יותר.

טפטים, לא מה שחשבתם

מאחר ושנות השישים והשבעים נמצאות הרחק מאחורינו, כיום אנחנו יודעים כבר שטפט לא חייב להשתלט ולכן אנשים רבים מצליחים לייצר שילובים מעניינים ומרתקים על ידי כך שהם עושים שימוש בכמה סוגים בחדר אחד. כך ניתן ליצור תקשורת בין כמה סוגים ש"מתכתבים" זה עם זה מבחינה עיצובית. אנשים רבים עושים שימוש בטפטים לרהיטים על הקירות כדי לייצר דוגמאות מורכבות של שילובים.

בניגוד לעבר, היום ניתן למצוא טפטים שעשויים ממגוון עצום של חומרים. כאלה שמיועדים לחדר האמבטיה באים במגוון רחב של חומרים שניתן להרטיב, כאלה לחדר הילדים והפעוטות יכולים להיות מיוצרים מבדים רכים או מחומר סטנדרטי עם חיפוי טקסטיל, ישנם שעשויים מנייר, מויניל וגם מסוג של בד לא ארוג. ישנם כאלה שמגיעים כבר עם דבק מוכנים להדבקה וישנם כאלו שלא.

עבודה למקצוענים

בכל מקרה, למרות שאין כל רע בשיטת "עשה זאת בעצמך", בכל הנוגע להדבקה שלהם, ישנה עדיפות גבוהה ליצור קשר עם איש מקצוע בתחום ההדבקה. מאחר ופעילות זו נעשית אחת לכמה שנים טובות, מדובר בהשקעה משתלמת בהחלט. קירות הבתים בארץ מלאים בדוגמאות של בעלי דירות שהחליטו שהם מעוניינים לחסוך קצת כסף והדביקו בעצמם. אל תצטרפו אליהם.